mandag 30. januar 2012

Småfuglene

I dag tok jeg de første bildene av småfuglene i hagen for vinteren. Vi har nemlig fått besøk av nye arter i det siste. Bokfinken har vært en gjenganger men i dag kom Bjørkefinken også. Sammen med Grønnfink, Gulspurv, Blåmeis, Kjøttmeis, Svartmeis, Spettmeis, Granmeis, Dompap, Gråspurv og sikkert enda flere som jeg ikke kommer på i farten, så her er det full fart fra grålysning til skumring. Det går med veldig mye mat. Har brukt meiseboller, Villfuglblanding, Solsikkefrø og nøtteblanding for det meste. Kjekt er det nå uansett å se hvor  mye forskjellig som kommer.



 

3 kommentarer:

  1. Moro med så mange forskjellige arter!
    Tatt seg opp her også siste dagene etter mye snø og kulde som har treft indre Vest-Agder, men jeg forer bare med brød og solsikkefrø foreløpig.

    Gleder meg til å se flere bilder av småfuglene!

    Ha en flott uke!

    SvarSlett
  2. Dompapen har jeg hørt om, men de andre fuglene sliter jeg litt med å kunne benevne, tror jeg )-:

    SvarSlett
  3. Av lokalpatriotiske hensyn legger jeg meg til som "støttemedlem" nr. 1 i Atlanterhavsveien fotoklubb. Satser på at det etter hvert kommer inn flere fengende innlegg (-:

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...