fredag 12. oktober 2012

På Moskus jakt

Jeg kjørte fra et strålende høstvær hjemme til overskyet og grått på Hjerkinn. Dermed ble ikke lyset det jeg håpte på i dag. Stoppet og kikket etter med kikkert der jeg hadde fått tips at det kunne være noen.
Veldig nærme såg vi raskt en og dermed var det bare å finne frem utstyr og få på varme klær. Problemet var at den låg ved stien og det var dårlig fremkommelig utenom. Gikk rolig og bestemt mot den, men den ble bare liggende og siden det var så kaldt gikk vi litt videre. 30 meter var litt nærme... Oppe på åskammen låg det en til og flere fotografer var i action. De ga seg mens jeg gikk litt lenger unna men til et bedre sted med mer oversikt. Etter litt reiste den seg opp og gikk å beitet en stund før den forsvant utenfor rekkevidde.
Noen bilder ble det men ikke de helt store.



2 kommentarer:

  1. Heisann! Dette var flotte bilder av moskusen! =) Jeg planlegger å ta meg en fototur for å få disse flotte beistene på brikken selv =) Inspirerende!

    Ha ei fin helg videre!

    mvh

    Dagfinn

    SvarSlett
  2. Hei,
    Ja det er flott å kunne se og studere de store dyra. Og selvsagt bonus om en får tatt noen bra bilder av de. Synd lyset ikke var noe godt i går men det kommer vel flere sjanser. Snart står vinteren for døren og da kan det også bli spennende i kulde og snøstorm. Selv om jeg liker sommer og varme best.

    God helg til deg å.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...