torsdag 7. september 2023

Ugle i skorsteinen på huset

 Tidigere i år vart det et forferdelig leven i pipa. Jeg skjønte omtrent umiddelbart hva det kunne være uten å være for sikker. Det er ikke første gangen at jeg har sett eller hørt om ugle i pipa, men aldri skjedd hos meg før.

Da var det å beskytte seg med sveisehansker. Lime på en søppelsekk rundt sotluken for så å få åpnet den og få hånden inn til å få tak i den.  Måtte så klart være forsiktig så den ikke ble skremt eller skadet på noen måte.

Den kløp seg etter hvert fast i mine fingre så jeg kunne lett få den ut av hullet og inn i sekken.

Da var det vare å få bort tape og ta den med ut i det fri. Veldig kjekt å kunne hjelpe og se at den raskt kom seg og fløy bort.

Her en noen bilder av mange :)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...